Start » Aanvragen

Creditcards, Prepaid Creditcards & e-Wallets Aanvragen

U heeft een keuze gemaakt en wilt nu een creditcard aanvragen. Of toch liever een prepaid creditcard aanvragen? We hebben de creditcards en de prepaid creditcards van elkaar gescheiden en apart van elkaar ingedeeld. Ook kunt u hier een gratis e-Wallet account aanmaken en registreren.

 

Maak een selectie uit een van de 3 categorieën:

  1. Creditcard Aanvragen
  2. Prepaid Creditcard Aanvragen
  3. E-Wallet Account Aanmaken

1) Creditcard Aanvragen

Een creditcard aanvragen moet je goed afwegen. Creditcards hebben onderling veel verschillen. De meest aangevraagde creditcards zijn van de grote creditcard maatschappijen. Alle informatie voor creditcard aanvragen hebben we in een overzicht gezet. Kies hieronder de creditcard die u wilt aanvragen. 

2) Prepaid Card Aanvragen

Een prepaid creditcard aanvragen moet je goed afwegen. Prepaid creditcards hebben onderling veel verschillen. De meest aangevraagde prepaid creditcards zijn van de grote creditcard uitgevers. Alle informatie voor prepaid creditcard aanvragen hebben we in één overzicht gezet. Kies een prepaid creditcard die u wilt aanvragen.

3) E-Wallet Account Aanmaken

Een GRATIS e-Wallet account aanmaken en aanvragen, is erg makkelijk. e-Wallets hebben onderlinge verschillen. De meest aangevraagde e-Wallets zijn die van de grote uitgevers. Alle informatie voor e-Wallet aanvragen hebben we in één overzicht gezet. Kies een e-Wallet die u wilt aanvragen.


Extra service bij creditcard aanvragen

Creditcard verloren of gestolen

Heeft u al een creditcard, maar heeft u deze verloren of is de creditcard gestolen? Voorkom misbruik en blokkeer uw oude creditcard direct. U kunt meteen een nieuwe creditcard aanvragen.

  • Uw oude creditcard wordt direct geblokkeerd.
  • U ontvangt uw nieuwe creditcard binnen vier werkdagen per post.
  • U ontvangt uw gewijzigde pincode  binnen drie werkdagen per post.
  • Bent u in het buitenland? Bel dan het nummer van uw creditcard maatschappij of uitgever. Voor het blokkeren van uw creditcard kunt u hier de telefoonnummers vinden.

 

Creditcard activeren

Wanneer u een creditcard heeft aangevraagd en de nieuwe kaart is binnen dan kunt u deze online activeren voor het eerste gebruik. U heeft bij een bankgebonden creditcard meestal daarvoor ook uw bankpas en een scanner of e-dentifier nodig. Check de brief die u per post krijgt en volg de instructies goed op om uw creditcard te activeren. Vaak kunt u de creditcard ook bij uw bank activeren wanneer u een bankgebonden creditcard heeft aangevraagd.

 

Pincode creditcard opvragen

U bent de pincode van uw creditcard vergeten of kwijt? Vraag hem dan opnieuw op.

  • vraag uw pincode op via Internetbankieren of via de mobiele App van uw creditcard maatschappij of bank.
  • u kunt uw pincode ook opvragen bij uw Bank op vertoon van een geldig legitimatiebewijs bij een bankgebonden creditcard.
  • in alle gevallen ontvangt u uw pincode binnen een aantal werkdagen per post.
  • bewaar uw pincode nooit op een briefje in uw portemonnee en sla deze ook niet op in uw telefoon.

 


Creditcardlimiet wijzigen

U kunt de bestedingslimiet van uw creditcard verhogen of verlagen. De hoogte van de maximale limiet hangt af van uw inkomen en het type creditcard.

  • Limieten zijn afhankelijk van uw inkomsten op de betaalrekening.
  • Wijzigingen gaan meestal de volgende werkdag in.
  • Beide rekeninghouders moeten ondertekenen bij een gezamenlijke rekening.

 

Creditcard geweigerd

Uw creditcard kan geweigerd worden als deze niet is geactiveerd, de creditcard is geblokkeerd of de limiet is bereikt.

 

  • Controleer of u uw creditcard heeft geactiveerd. Dit kan vaak bij Internetbankieren of bellen naar uw Bank of creditcard maatschappij.
  • Deblokkeer bij een blokkade uw creditcard bij een geldautomaat of ga hiervoor naar uw Bank of bel naar de creditcard uitgever.
  • Pas eventueel zelf uw creditcardlimiet (tijdelijk) aan in Internetbankieren.
  • Kunt u niet verklaren waarom de creditcard wordt geweigerd? Meld het dan altijd bij uw Bank of creditcardmaatschappij.

Creditcard geblokkeerd

Uw creditcard wordt automatisch geblokkeerd als u drie keer een foute pincode heeft ingevoerd.

 

  • De pasblokkade laat u opheffen bij uw bank of creditcard maatschappij.
  • Neem hiervoor de creditcard en uw legitimatiebewijs mee.
  • Als u uw pincode nog weet, kunt u de creditcard ook deblokkeren bij een geldautomaat van uw Bank Kies bij de automaat voor ‘pincode wijzigen’. U mag dezelfde pincode opnieuw gebruiken.

 

Vragen?

Heeft u echter nog vragen bij het maken van een credit card keuze dan geven wij u graag onze gratis ongezouten mening. U kunt uw vraag sturen in het contactformulier